Czy warto sprzedać znak towarowy, gdy grozi upadłość lub restrukturyzacja
Niesolidny kontrahent, mniejszy popyt na sprzedawane dobra bądź świadczone usługi lub inne nieprzewidziane okoliczności mogą sprawić, że sprawnie działające przedsiębiorstwo o dobrej kondycji finansowej nie będzie w stanie spełniać swoich wymagalnych zobowiązań pieniężnych.
Wówczas jedynym ratunkiem przed likwidacją może się okazać ogłoszenie upadłości lub wszczęcie postępowania restrukturyzacyjnego. Co jednak w takiej sytuacji ze znakami towarowymi przedsiębiorstwa? Stan niewypłacalności albo zagrożenie niewypłacalnością może być skutkiem wielu różnych czynników, na które przedsiębiorca często nie ma wpływu.
Ważny składnik majątku
Ustawa Prawo upadłościowe oraz Prawo restrukturyzacyjne wyróżnia kilka rodzajów postępowań upadłościowych oraz restrukturyzacyjnych. W toku tych postępowań, zbywalnym majątkiem upadłego – masą upadłości – zarządza syndyk, zarządca, nadzorca albo sam upadły. Podstawowym obowiązkiem osoby zarządzającej masą upadłości jest możliwie jak najpełniejsza spłata wierzycieli upadłego, w tym przede wszystkim, spłata jego należności o charakterze publicznoprawnym.
W celu spłaty powyższych należności, upadły, bądź inna osoba zarządzająca majątkiem upadłego, będzie sprzedawać składniki majątkowe wchodzące w skład masy upadłości. Należą do nich zarówno dobra materialne jak i niematerialne upadłego. Do dóbr materialnych możemy zaliczyć takie składniki jak sprzęty elektroniczne, samochody, nieruchomości.
Do dóbr niematerialnych natomiast zaliczymy te składniki majątku, które nie mają postaci materialnej: know – how, papiery wartościowe czy właśnie znaki towarowe....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta